CUPCAKES versi LYNNE :)

assalamualaikum :)

hary neh aku nk cite cket psl cupcakes yg aku bawu wat td . bertungkus lumus aku hias and uli and bagai . [nmpak no nipu] tp tapela . aku amat puas haty dgn keje aku :) well , kowg bole nilai sndiri laa .

dlm recipe neh , aku gune kiwi flavour yg aku bli siap dgn tepung dye sume tuh . dlm 500gm kt kedai brg2x kek BAGUS area Bukit Tinggi , Klang :)

cara nk wat senang jee .

- pecahkan telur 2bijik . [depends pade kuantiti tepung tuh]
-masokkan minyak 140g .
-masokkan tepung tadi tuh .
*masokkan 1 per 1 . and jln lupe panaskn oven kowg dulu 180celcius for 15min :)

so , akan jd cmneh :


da blend sume , kowg masokkan laa & susun dlm cup dye tuh :)

mcmneh :


da tuh , masokkan dlm oven yg da dipanaskn td & masak 15min at 180celcius :)


da sia tuh , kowg bole laa hiaskn dgn cream butter :)

like this :




see ? simple giler kan ? so , aku arap kowg dapt laa praktikkan dirumah ye :)

selamat mencube kowg :)

babai :D


Popular Posts